Wszystkich chętnych do wzięcia udziału w planowanym projekcie zapraszamy do wypełnienia ankiety informacyjnej (druk do pobrania na dole artykułu).
Ważne – złożenie ankiety nie gwarantuje realizacji inwestycji. Ankieta nie stanowi wniosku o dofinansowanie. Realizacja zależna jest od uzyskania środków unijnych oraz spełnienia warunków technicznych dla budynku.
Kto może skorzystać z dofinansowania?
Z dofinansowania mogą skorzystać właściciele nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym na terenie gminy Oświęcim.
- Jeżeli posiadasz instalację fotowoltaiczną, możesz skorzystać z dofinansowania i założenia magazynu energii pod warunkiem, że rozbudujesz obecną instalację.
- Jeżeli nie posiadasz instalacji fotowoltaicznej, dofinansowanie obejmie montaż takiej instalacji wraz z magazynem energii.
Dla opracowania dokumentacji o pozyskanie środków unijnych konieczne jest wcześniejsze wykonanie inspekcji technicznej budynków zgłoszonych do projektu.
Inspekcja ma na celu sprawdzenie możliwości montażowych oraz potrzeb energetycznych.
Jak wziąć udział w projekcie?
- Złóż wypełnioną ankietę w Urzędzie Gminy Oświęcim do 25 czerwca 2025 r.
- Skontaktuje się z tobą wykonawca inspekcji technicznej budynku, z którym planujemy podjąć współpracę w zakresie projektu.
Ważne – koszt inspekcji jest bezzwrotny niezależnie od tego, czy dany wniosek zakwalifikuje się do projektu czy też nie.
Inspekcje techniczne będzie wykonywać firma Doeko Group Sp. z o.o. z siedzibą w Węgrzcach, ul. Warszawska 126A, 32-086 Węgrzce.
Koszt inspekcji instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii wynosi 649,00 zł brutto.
W jaki sposób złożyć ankietę?
Ankietę możesz złożyć w terminie do 25 czerwca 2025 r. Jeżeli wyślesz ankietę pocztą, o terminie jej złożenia będzie decydował moment otrzymania przez nas przesyłki, a nie moment wysłania listu.
Druk ankiety informacyjnej możesz pobrać:
- w wersji papierowej z Urzędu Gminy Oświęcim, ul. Zamkowa 12, 32-600 Oświęcim, piętro 1 (przycisk "2" w windzie), pokój numer 27;
- w wersji elektronicznej – na dole tego artykułu.
Ankietę możesz złożyć:
- tradycyjnie (papierowo): Urząd Gminy Oświęcim, ul. Zamkowa 12, 32 - 600 Oświęcim, Dziennik Podawczy (parter – przycisk "1" w windzie, pokój numer 10A).
- elektronicznie:
✔︎ e-PUAP – adres skrytki: /p361lsea7j/SkrytkaESP
✔︎ e-doręczenie – adres skrytki: AE:PL-36257-75529-ERTAF-14
Ankiety złożone papierowo i elektronicznie są tak samo ważne.
Ważne - nie wysyłaj ankiety przez e-mail. Nie możemy przyjąć takiej ankiety.
Złożenie ankiety w wersji elektronicznej
Jeśli chcesz złożyć ankietę elektronicznie, to po wypełnieniu ankiety elektronicznie lub zeskanowaniu takiej wypełnionej papierowo, podpisz ją elektronicznie. Możesz to zrobić używając profilu zaufanego, przez stronę internetową www.gov.pl.
Jeśli masz kwalifikowany podpis elektroniczny, możesz podpisać ankietę również za jego pomocą.
Więcej informacji
możesz uzyskać kontaktując się z nami:
Urząd Gminy Oświęcim, Wydział Ochrony Środowiska
- ul. Zamkowa 12, 32-600 Oświęcim, piętro 1 (przycisk "2" w windzie), pokój numer 27
- telefon: 33 844 95 67
- e-mail: powietrze@gminaoswiecim.pl
Na twoje pytania odpowiemy w godzinach pracy Urzędu.